Monday, April 6, 2009

Budaya redah aje mmg mengundang padah…




Aku ni mmg jenis yg slalunye jwb “yes” or “tak kesah” bile membe mintak tolong wat sumthin, tmbah2 benda yang bleh hilangkan boring aku. So usually membe2 aku pon knal dah tebiat aku..kalo nak ajak aku wat mende..or even g mane2, aku mesti “OKAY!!” punye…sometimes aku main hangkut je mmbe2 aku last2 minit without planning ape2. Itu pon depends pada mood aku gak ar…

So nak dijadikan cerita, tanggal 21hb Mac 2009 aku main blasah aje pegi ikut dyra and mimie si budak kayu, plus yana dgn sue si dak sains pergi ke kuantan dgn rasa penoh kekonfidenan nyer mengatakan ade Jom Heboh kat sane….(padahal 28hb~) Tapi, bile sampai je kat kuantan…pusing punye pusing..tgk2 yang ado….~ terpaksa laa buat Jom Heboh kitorang sendiri….padan muke aku gak…bijak sgt main redahh ajerrrrr… lgpon kalo nak diikutkan hati aku mmg xnak pegi kuantan tu sbb sendiri dah tau, bukan ade hape2 pon… mak nyah ramai ar malam2, wow!…so tpaksa la carik unsur hiburan lain yg ade kat sana, kalo tak sia2 aje dtg. Sempat ar gak tgk citer ‘race to witch mountain’ dkt Berjaya Megamall sane…kelaka gile, cinema dier rasa cam tgk movie kat umah je, dgn ade sorang laki debab dok sblah aku…rasa cam tgk dgn jiran umah sebelah plak…rapat gile smpai aku rasa bulu tangan dier dah melekat kat tangan aku. Adoyaii~

Then, kitorang lepak dekat teluk chempedak sampai kul 2 pg. Habez smua benda dgn puzzle yg diorang jual kt situ kitorang settle habez…padahal tak beli pon, dah bosan try main.. blah aje ar…huhuhu! Sure brader yg jual panas line je tgk kegiatan tak bermoral kitorang..tp aku bukan dalang dier..aku dak baek...yg bapak kerek dier si budak2 pompuan tu…aku join the club sket2 aje. Maybe nak balas dendam sbb sblom tu, diorang ni gatal+bengong tgh2 gelap pegi main posing2 terlampau tepi pantai…last2 habeh selipar striking kena bawak hanyut dek ombak yg tgh menggila time tu. Meracau cam babun gak ar selipar mahal tergadai…tp sebbaek tak dengan korang2 sekali kena baham dek laut tu. Tu pon x reti nak bawak2 insaf..apekejadah laa budak² zaman sekarang ni...

So dlm kul 2 pg tu, sbb nak cari tmpat tido..kebetolan umah mimie ni kosong sbb parent dia gi tido kat umah org nk kenduri kawen…mule2 aku pon malas gak nk tido kat umah org…plus lg ape plak jd kalo kantoi dek orang kampong aku masok tido umah pompuan. Automatik kawen empat aku, terus cukup kuota…….muahahhaah!!! At least, aku dapat permission bapak dia nak tumpang tido malam tu. Bab tido menido ni aku x main redah sesuka ati aje...ehe~ Tp paham2 la jengka, umah dia punye laa bapak segala ulu wa cakap lu,dengan gelap nyer…dah masok konfem tak berani kuar, kang kena cak cak dgn hot chick atas pokok, terkincit aku…last2 aku tdo la gak kat bilik adik dier. And mimie, sori cakap…bilik adik ko mmg ultra busuk extrabagan….sempit arteri jantung aku dibueknye..sebbaek aku tdo mati…kalo idong tersumbat silap2 aku tdo + mati nanti…isk isk! Insaf pasni takmau datang dah..heheh! Sok tgh ari nyer, dengan muke tak mandi..kitorang pon pulanglah ke jalan yang benar..

Moral of the story…jgn maen redah je, susah nanti sape nak bikin…?!








No comments: