Saturday, October 10, 2009

the ugly truth 'bout love

knape laaa perlu seseorang tu yang gatal tak menyempat nak merasa nikmat bercinta...padahal lepas tu kepala hotak dia jugak yang serabut....kalo sendiri serabot sorang2 takpe laa jugak, ni sampai ke orang lain pon terpaksa join venture nak menanggung beban serabut dia sekali.... pelik2 ajerrr korang ni(??)

nak dijadikan cerita, beberapa hari yang lalu...aku pon knal laa dgn sorang budak ni yg juga membe kepada membe lama aku.. namanyer mie, umo dia setahon jer lebih tua dari aku... tapi ape yg aku tgk rupenyer dah macam org tua berdozen dozelian beza umo nyer dgn aku.... aku pon layan aje lahh... problem nyer satu jer, dia ni terlampau obsess nak tau ape awek dia buat... sampai satu level tu dia rasa cam minah tu kelentong dia blakang2...atau dalam bahase lirik indon, selingkuh a.k.a curenganzz... so, aku taktau nape aku baek sgt time tu, aku pon tlg ar drive dia gi alamanda, putrajaya sbb kononnye awek dia ader bowling tournament kat sana.... blasah ajer laa, drpd aku boring2 dok melangak tak watpe kat umah..baik aku kuar merendek ajer.. tu adelahh kali ke-3 aku gi alamanda seumor idop aku, seblom ni 2 kali dgn lawatan cs uitm yg agak2 skema disusuli dgn rasa bosan nak mampos tahap giga gaban........

sampai2 sana....takde pon sebarang objek menyerupai struktur badan awek dia...call pon haram tak angkat.. ape lagi, muka frust menonggeng giler laaaa....terus haram takde mood nak cakap ape2 dah, tension tak hengat dunia laa kot..aku pon fedap laa gak, nasib baik duit minyak sponser...parking pon sehingget jer 2 jam pertama...murah siot~

so aku taktau laaa..bagi aku yg tak penah pasang keinginan nak mulakan serious relationship ni....(aku tunggu masa ajer, bukan tunggu ader.... aku ni pon bukanlah lelaki yang melafazkan cinta semudah kata...) but then tibe2 rasa, cam leceh ajerr......~ buat apelaa nak kapel kalo bahana nyer jiwa sendiri jugak yang tak tenang, sebok sgt nak kna amek tau pasal bakal bini, ade katne, watpe, dgn sape...dah makan ker, dah mandi ker...mandi pakai sabun cap aper.....bla bla bla~ nak bersosialan dgn maklok lain pon takot ader org bawak citer blakang2, tak pasal2 ader yg jeles laaa....cam nonsense ajer.. maybe ader certain yg boleh accept life camtu, tp bg aku...that is totally not kind the way of life dat i might choose later on...definitely never.. bagi aku, kalau nak kapel....just kapel ajer laaaa, terus berpegang pada prinsip dan kepercayaan. buatpe nak perabez duit cam laa kau tu anak orang kaye...kepercayaan tu bukan barang dagangan yg boleh dipertaruhkan dgn wang ringgit. buatlaaa ape yang patot untuk maintain relationship, do whatever you meant to do with your life, gives our partner some spaces to breath on her own, some respects on her privacy, jauhkan ape2 ajer perkara yang haram...fokuskan aper yang wajib ajer atau dalam erti kata lain yg lebih mudah, KAWEN!!!! hahahhahaaha...... sebelom tu kayakan diri sendiri dulu dgn duit, jangan lepas tu hidop nak menyusahkan anak orang ajer.......

so, alang2 dah sampai alamanda tu, ader plak GSC kat sana.....so dari saja2 buang petrol ron95 rm1.80 seliter, aku pon layan ar movie....


movie ni mmg aku nak tgk sgt dari dulu....skop cerita yang cube director dia, robert luketic bawak cam bezz and bring kind of interest jugak arr from the first impression. battle of sexes... dan citer dia agak lucah jugak laaa, walaupon berkias...tapi bagi otak yang tak bape suci cam aku ni (hahahaha....setulus hati kata-kata kauuu...~), so aku paham ajer laa mende2 ngarot sepatotnye manusia normal kena tau, keh keh~.. pelakon dia, katherine heigl dgn gerard butler pon best dan rasa cam ader chemistry ajer sbb dua2 lawak giler dgn ego masing2... byk giler scene kelaka + lucah terutamanya time si khaterine klimaks tak hengat sbb remote control "vibrator" dia hilang. aku pon agak agree jugak dgn prinsip tak perlu laa nak jadi romantik dan plastik sgt kalau nak mengorat pompuan tu, jadi diri sendiri suda.....kadang2 kelemahan seseorang tu yang membuatkan orang lain suka dekat siapa orang tu seadanya..


jalan cerita dia senang ajer, berdasarkan conclusion yang aku dapat buat laaa....

:: kita sibuk mahukan pasangan yang paling perfect, seolah² ada satu list "must have criteria" yang mesti kena ada dkt pasangan yg kiter betul2 nak....padahal diri sendiri pon takde laaa perfect sgt. setiap pasangan ade kelemahan, dan salah satu cabaran dalam perhubungan tu adalah untuk memperbaiki kelemahan tu..
:: dalam kita sibuk nak mencari kekasih, padahal orang yang dicari ader ajer dekat dgn kita selama ni... mungkin teman kita sendiri, siapa tahu..... so, jgnlaaa amek mudah atas kebaikan orang sekeliling kita..
:: walau fedap dan benci mana sekalipon kita terhadap seseorang tu, msti ader jugak satu dua kebaikan yang terselit kat dia...dan kebaikan tu jugak laaa yang membuatkan perasaan benci tu tak mampu nak melawan rasa jatuh cinta kita terhadap kebaikan dia yg ciput tu.... people always takes thing for granted....almost~
:: kita cuba mencintai orang lain, padahal jauh dalam hati rasa cinta tu dah pergi dkt seorang sahabat....kerana bertemankan ego, kita memaksa diri untuk limit kan perhubungan tu setakat hubungan yang dinamakan persahabatan ajer, walaupun kita sedar rasa cinta tu hanya utk dia, tapi susah giler nak diluahkan and that is the ugly truth.....


(hahahaha....cam dr. luv celup plak aku.....~ku butuh dokter cinta...lalalalala~) ...tapi seriously citer tu best, sape yang tak tengok lagi...pegilaa tengok kalau ader masa.... yang stok kaki menyedut pirate tu, sila2 laa download bile dvd version dah kuar nanti. ok, datz all~ chalo!

p/s :: burger king (port lepak sampai kekembongan perot) skang dah takde refill air percuma dah...siot betol laaa...... kedekut tahap haji bakhil!!!!!


.

No comments: