Saturday, November 28, 2009

slamat hari raye aidiladha..~

sorilahh.... keinginan utk memblog skang ni di tahap level idop sogan, mati pon sogan! apo yang ekau rajin? kecik2 takdo hingin ekau nak mampuih awal, dah bosau panjang kejo dok menghabehkan boraih sajo.... dan selamat hari raye aidiladha. hahaha, tibe2 je! bagi salam dulu, assalammualaikum. aku salam parent aku arini, sungguh syahdu... malangnya diorang kata aku salam tak ikhlas...nguahaha! aku tak reti nak mnyusun ayat2 dramatik serta madah berhelah cam ziana zain..lain arr kakak aku, pantang time salam nak beraye jer mesti nak nangeh, drama queen betol! alhamdulillah agak meriah jugak arr raye kali ni, naseb beraya sebagai warga kota...smua family aku ade except 2 org kakak ipar aku, 2 org anak buah paling latest aku, kimi dgn zamil (tak penah tgk rupenye lagi...isk~) dan abg aku yang pagi2 lagi dah melapor diri ade kat pelabuhan jepun, kapal dia stop dkt sana... aduiii, kalo lah enpon sony takde network lock, dah lama aku terhingin nak kirim belikan sony idou takpon satio sebijik....uhuhuhu!!!

mula2 plan nak balik kampung sempena raya haji ni...kampung aku kt kedah tu aje ler.. usually kalo raya puasa je aku akan beraya di jengka...ohohoho! syahdu...yer aku dah kenal jengka dari umo aku setahun menapak....time tu aku taktau pon ade uitm kat situ, tempat aku memahasiswakan diriku ini.... aku taktau pon kat situ byk babi...oink oink!

planning nak balik kampung sebab nak celebrate akikah utk 3 stok pendatang baru segar dari ladang yang mendaftarkan diri dlm kluarga aku yg kachak ni...so pakat2 nak pi penggal lembu kasi mati laaa. tapi disebabkan kebetulan wakil rakyat kampung aku kat kubang pasu tu, mokhzani anak mahathir ado gak wat korban ceremony date yg sama, warga2 kampung aku smua pakat lari pi sane aje....alahai, politik2~ sbb cancel balik kampung, melepas jugak ler plan nak jln2 tepi pantai kat langkawi, usha awek pakai bikini.... uhuhuuh~! shet!!


jadi, gambarajah 1 di atas menunjukkan aksi sopan kitorang beraya 'quick access style' sbb last2 minit baru terhegeh2 nak plan. time tu pon nk dkt2 magreb dah sbb awal2 tu masing2 dah malas gile nak angkat pungkok sbb ujan dah turun... sorry di atas unsur ke'skema'an yang dipertontonkan kepada umum. aku dah kabor awal2 dah kat diorang, apelaaa ayu bebeno cara posing, dah ade rupe tangkap gamba contestast pencarian gadis melayu dah rupenye... gamba pon laa close-up gile, mana tak nye yang membe aku ni plak dilahirkan utk tak reti nak mengaplikasikan kegunaan adik kandung sendiri..padahal aku rase budak tu pon dah cukup tau pikir camne nak tangkap gambo pkai enpon cybershot tak bape nak mahal...trime kaseh aje laa kat beberapa lapis pinggan seramik brand ape ntah yg kitorang gunekan sbg basement dgn harapan utk mendapatkan angle photo shoot yang paling mantap dan penuh unsur elegan....

musim cuti ni jugak aku perabehkan masa merayap ke mana hala...alang2 abang aku dah isi full minyak kete....v-power plak tu, ngehehe~ kelmarin wat keje gile pegi 3 uptown dlm satu mlm...actually 2 uptown and 1 downtown....

1) uptown seri gombak
2) downtown bdr tun razak cheras
3) uptown danau kota

kalo kat tempat laen, aku taktau laa trend selipar getah cap crocodile hunter ni camne penangan nye, tapi kalo kat kl ni dah haru biru dgn gejala kegilaan kasut crocs ni... sepasang rm20, 2 pasang rm35...murah2, xyahh perabeh harte bende beli kat butik original.... ori2 pon totap selipar plastik leh wat masuk jamban gak... mana2 uptown skang mmg dilanda crocs... aku jalan2 pegi ke 3 uptown tu dlm satu mlm teman ipar aku cari menatang nehh.... dan pemenangnye adelah uptown danau, syurga crocs paling murah dan paling byk design yg offer kat situ... takyah nyusahkan diri gi jauh2, pusing2 gombak suda...barang pon murah2. seriously, aku pon tak bape berkenan sgt laaa dgn design besa gabak crocs ni, cam itik je rupenya....tapi golongan anak buah aku yg len excited beno dgn kasut cap boye laut tu...ape terencatkah mereka? tak tau laaa aku ape nak jadi dgn keturunan ku itu... ~aku memang pencinta wanitaa....tapi ku bukan buaya.......~



terhingin beno nak karaoke...walaupon dah banyak kali plan especially dgn membe2 dak civil engineering dulu, tapi haram.. seko2 bizi dgn keje diorang... last skali pegi lepak dgn diorang dlu pon 2 tahun lps, tu pon malu gile sbb kebanyakkan membe2 aku yg division tu dah terkena sumpahan menjadi bapok serta patah sana-sini...OMG!!!! tapi lepas ni maybe diorang takleh bagi alasan dah sbb kat area2 kitorang skang ni dah de shopping complex baru ala2 mini midvalley design dalam dier, tapi luar buruk gile...hampeh betol arkitek designer dier.. maybe tu akan jadi port perabeh duit aku yg paling dekat sbb tgv ade situ, bowling alley de kat situ and also karaoke 'superstar' kat situ...besh besh!! so budak2 skola sekalian, lps2 ni alasan pembaziran petrol dah x boleh diterima pakai!




but then, redbox sogo jer still the best sbb kat situ jer bleh makan2 dan minum2 sampai kembung perot sambil melalak free sampai 4 jam.....aramaitey!!

ok, takat ni ajerlaaa post versi roll call sempena raye haji ni.. plan seterusnya....

sabtu, 28 november - menjelajah petrosains (BORING!!!~)
ahad, 29 november - genting highland (lagi....!!) bcoz genting takde laa jauh sgt dari rumah, dari tingkap bilik tidur aku aje dah leh nampak jelas empayar goh tong kat atas bukit tu, so xde masalah ler kalo nak merayap lagi buat kerja gile panjat atas sane. promotion genting skang rm60++ per person utk smua game outdoor, indoor including snow world and bowling sampai bengkak ibu jari.....so no need to bayar lagi dwet nak naik itu flying coaster dan lain2 bla bla bla yg terpaksa tambah bayar lagi...padahal dah bayar dah utk pass all-park. tahpape tah.....

hari² seterusnya - kutip utang membe2! hari² seterusnya, aku dijangka miskin dek kerana sumpahan papa kedana.......



.

No comments: