Sunday, December 11, 2011

seminggu hidup tanpa kad atm ..

pelik betol ..... semua kad atm aku ilang. sgt pelik. ade penyangak mana curi kad atm saje? nak gantung kat beg skolah ker ... aku rase dah habez zaman dah gantung kad kat zip beg skola cam gantung kad public phone dlu ... perghhh ...glemer! risau gak aku, sbb kad aku tu kad debit, kang dier swipe sini, swipe sana .... sia2 jer aku bwat welfare. directly aku transfer smua duit aku gi tumpang akaun member aku jap.

seminggu jugak lah aku kayap tak berduit .... makan pon makan yg murah2 aje.. setakat mne yg cash yg sedia ada dalam wallet ni jer di buat belanja .. tapi bagus la jugak at least aku boleh control duit, takde lah berjoli katak jer sepanjang masa. duit asb nak di bayar lagi. huuuuuu, sedih nye. sebulan aku duduk rumah jawab nye ni.... samdol betol lah client utk projek baru ni, tak habez2 postpone .... sakit hati aku. dia nak suruh staff makan pasir ker? ader ker pasir masak lemak cili api? bongok sangat....

at last, sbb wallet ni dah bersepai..habuk pon takde, aku bwat lahh replacement kad atm dkt rhb genting klang. nk dkt 40 minit jugak la melangak .. sepatotnye kalo buat replacement kne bayar nk dekat rm20 camtu, tp aku xtaw la maybe staff tu lupe mintak, bank pon dah nk dkt2 tutup.. pukul 5 lebih dah... aku takde byr ape2 pon.

last friday, aku x kenal sape... tapi dier kata nama dier encik azahari dari cawangan maybank islamic sri gombak call aku... kata nyer kad atm maybank aku ade kat dier. camne leh ade dekat dier? tu lagi aku pelik ...haha! maybe ade sumbudy jumpe kad aku tgh jalan, and then pass dkt staff maybank. so whoever yg sgt berbaik hati dan sgt prihatin dgn kad atm aku tu eventough takde ape2 value ataupon benefit wang ringgit pon terhadap diri beliau .... aku ucapkan banyak2 terima kasih semoga dapat pembalasan yang baik2 belaka daripada allah utk hari2 beliau yang mendatang. amin amin ya rabbal alamin ...~ out!

*******************************************************************

Harga / nilai masa muda tidak diketahui kecuali bagi orang yang sudah tua. - Hatim al-Asham

Oleh itu, hargailah masa muda kita kerna apa yang kita lakukan hari ini, dengan siapa kita bersama, apa yang kita makan hari ini, dll; akan merubah hari esok & hari tua kita. Fikirkanlah selagi masih punya waktu.

Jangan jadi seperti saya yang "Terputus tali, terputus keluan, terputus keluan maka rompanglah hidung"...

No comments: