Sunday, February 21, 2010

cotti-cotti malaysia........part two

rt t2o....setelah sekian lama... aahaha. post ni aku dah peram sekian lama...... so aku ni publish ni setakat nak cukup syarat je....sumpah, aku takkan meraban lagi cam dulu....ahahaha~



so, awal bulan ni........saje release tension, aku pon membawa jiwa yang lara pegi ke labuan selama hurm....5 hari (diulang buat kali ke berapa......) ..malas nak citer panjang, aku wat summary ajelah yer.... tempat tinggal sponsor, luar setinggan...dalam kondo dkat taman udara, labuan...

kebanyakkan bende yg aku buat kat sini adelah makan dan round2 je....takde port yang extrabagan best sebena nyer nak buang tebiat kat sini. so ni first port aku pegi....




ok, nama tempat ni ialah anjung ketam, terletak kat kampung tanjung aru. terletak kat celah2 lorong..apetah nama lorong nyer aku tak hengat. ape yang kelakanye area ni, setiap lorong tak kisah laaa sekecik sekangkang monyet pon saiznyer, mesti ade nama punye. contoh laa, kalau satu lorong tu cuma ader sebijik je umah, contoh nyer rumah makcik pe'ah rempit, so scara otomatiknye nama lorong tu ialah 'Lorong Pe'ah Rempit' ...siap dengan signboard lawa plak tu. so kalo korang nak femes ataupon publisiti murahan, buatlaaa umah sebijik kat area tu..jangan lupe sediakan lorong kete nak masuk.. kata nyer lah kan, ni port untuk membelasah ketam paling masyuk kat area nih ... kena pulak timing ujung2 tahun, so time tu mmg isi ketam mmg tgh meriah la........

and nih menu kitorang...

 
buttermilk crab ... aiyohh~





ketam masak sweet n' sour...


dan kedua2 nyer berharga rm80++ camtulah....okehlaaa, 3 orang makan.. siap dgn nasik putih and fruit juice masing2....... tapi malangnye, disebabkan naluri aku yang tak minat makan bende2 yang manis hawau giler.....so buttermilk tu mmg tak terdaya lah aku nak telan perabeh.... ketam sweet sour tu pon tak sodap sebenanye...alahai jujurnye~ tapi maybe lidah aku je, lidah orang laen taktau la kan... ketam masak lemak jugak yang sodap weyh~



 
muzium marin labuan...

aku pon taktau knape tibe2 ader nafsu nak pegi muzium.....sebab labuan takdo apo weh..adui sedey~
                           


 dan ni adelah contoh ikan yg ade kat situ...adui...~

okeh, skang aku dah boring... takpe, kita teruskan..... dan kat situ juga aku makan steamboat, harga buffet rm20/person...makan sampai bolat.... dan juge tak sedap. oh, percutian yg tragis.....aku pon lupe ape nama tempat tu, dan takde gamba ditangkap sbb takde nafsu........


peace park, labuan......

pastu gi taman damai, labuan.....katanye ni lah tempat di mana jepun menyerah kalah letak senjata waktu zaman perang dunia ke 2 dulu. ke-2 ekk? ahaaha...tah mana lah aku taw....bengap nombor kot~
 

ni adelah sebijik monumen...hahaha~ hampeh kau caption!


ni gambar yg aku bernafsu nak candid...


 batu ajaib ini...


dan juge batu surrender point ini... takyah bace kalo tak rajin


 
ni adelah view pantai sebelah taman udara tu...

sebab aku datang sini adelah....katanye lah kan, ni port satey paling spesel laaa kat labuan ni, sambil2 melayan syahdu angin tepi pantai..... tapi satey dier aiyakkk tawar, takde rase ape.....adui suda~ pastu side order, chicken wing atau 'sayap ayam' (sungguh ironik..) seperti yang tertera kat menu kedai pon takde lah seberapa... admit, makanan kat labuan alahai...............yang ado!

pastuhhh????

haaa...pastuh aku pegi airport kat labuan tu.... sobab aku gi situ pasal pe eh? adoih.... maybe tak ramai yang dapat peluang utk datang tempat ni, aku panjat air traffic control tower airport nih, dan saje2 tengok radar... so kat situ dpt tgk clear laaa kapal terbang yg bakal mendarat, lokasi pergerakan lalu lintas di udara dan juge ape2 yg maybe wujud kat area2 tu... sori, gamba takde...muke posing aku tak menjadi sebenanye... wahhahaha~ consider aku wujud la kat situ... insyallah dlm masa mendatang ni, banyak lagi airport tower yg aku nak panjat....klia insyallah coming soon...


tangan dan kaki aku...nampak? hahahah...muke tak artis, so takleh nak interprem...

dan tempat dia memang tak moden dan tak segah mana...ahahaha~ pahal aku keje mengutuk ajer nih? adesss... next aku gi war memorial park, tempat di mana terletaknye memorial askar2 yang terkorban time perang dunia kat area tu dulu, dan tobat aku kata ni laaa tempat paling bersih dan paling terjaga rapi dekat area labuan ni...maybe sebab dah nama pon memorial, pastu australia jaga plak tu.. so aku malas nak upload gamba dia....just bayangkan ajerlah ape yang ade kat memorial askar terkorban ek, mostly askar australia la yg banyak kat situ...hohohoho~ aduh mengapa.....

pastu kita pegi chimney.....sebuah batu yang terpacak tinggi.... menurut aper yang tulis kat situ, diorang pon tak dpt nak kenal pasti aper motif bangunan batu tu terpacak kat situ...dan ape bende kah yang menarik nyer melepak meroyan kat situ, idoknye eden tau.....

 
dramatik giler gamba nyer.....


 blablabla.....orang tua merepek..aku pon tak bace bende nih aritu....tangkap saje...


muzium nyer plak sungguh boring dan panas plak tu sebab aircon dier rosak.....sadiz gilo. naseb baik laa masuk free...pakgad yang jaga pintu tu, aku dapat rasa tahap keboringan kerjaya dier tu sampai aku pon terasa boring giler tengok muka dier....

pastu, pegi bird park dier pulak... kena tiket rm2 rasanye....dan apelah yang paling best utk dibuat kat tempat yang dinamakan bird park selain tengok burung? adoi...bosan nye tengok burung.........arghhhhhhhhhhhh!!~




burung aper????

dah..penat dah nak stori lain2 benda yg aku wat kat sana... aderlaaa cam melawat kampung air, financial park, international campus ums, usha awek...ronggeng dan bla bla bla.....

berhajat nak gi scuba diving...tapi tak pegi sebab bangun lambat... tetttt!!!! takpe...len kali cube lagi...

berhajat nak naik feri gi k.kinabalu.....tapi tak gi sebab ombak jahat......duhhhh!!! ombak agak kuat cam torpedo time tu, so lupekan lah hajat...better naik fireflyz je....

berhajat nak tengok wayang....tapi kat situ takde movie baru.... adoi. takde tgv, takde gsc dan ape2 lagi brand panggung wayang yang lazimnye rakyat malaysia dengar, usah di sebut...........maka sentuhan kecundang jugak lah jawab nye....

lagi?

kat labuan ni, cuma ader 1 pizza hut, 1 mcdonald dan 2 kfc... (maju sket dari jengka...wahahaha~) dan ader pasaraya giant utk jadi port budak2 melepak, hoorayy!!!!

kat labuan ni jugak, smua pemandu nyer bawak kete slowwwwwwwwwwwww ajerrrrrrrrrrr...... aku rasa average speed tak lebey dari 60km/h... dan jarang laa jugaklah nampak orang memotong, kalo aku lembab.....maka orang2 lembab jugalahh yang mengekor di belakang...sungguh ayu~

disebabkan labuan ni free tax, anda terasa mewah di sini...(walaupon....) sebabnye sori lah kalo nak nampak myvi berderet2, takpon saga or viva berduyun2 cam kat kelumpo ni...diorang tak main kete2 malaysia ni....yang bersepah aku nampak kat sana...suzuki, honda, toyota dan laen2 imported cars... european car pon jarang gak nampak....high taste depa no.....

satu malam tu aku lapar, dan kat labuan ni aku taktau nak bezakan muke melayu ke ape, islam ke ape.... so ade satu kedai ni, nampak cam restoran melayu. tukang masak muke melayu. melayu ker? melayu ada tattoo...tattoo dia lawa, admire giler aku kat tattoo artwork nih...uhuhuhu!~ nama kedai..kedai melayu...adoi, tapi signboard ader ads tiger beer...pulak?! aku order nasik goreng pattaya ajer weh, berdosakah aku? tapi customer sebelah tgh hooooray mabok sambil minum tiger. hape kes? aku di awang-awangan time tu....oh dunia~



dan aku pon pulang ke semenanjung dengan rasa punah, hahaha.........mamat yg duduk sebelah aku dalam flight keje tido jer...tido..tido..tido! fedap aku....sebab pahal aku nak tido tak boleh haa? senang je ko tido...plane blom sempat nak berlepas lagi ko dah bleh blasah tido..dah ar cilok seat tepi tingkap aku...lahabaww!~

insyallah...aku tgh dalam planning nak merayap lagi, tapi maybe luar m'sia...samada singapore ataupon phuket....so bagi sape2 geng yang also free around bulan 3 or 4 nnti, jomlaaa pakat! passport, tiket flight...sendiri mau ingat laaa yerp......

dah...gile boring post ni..haha! aku mmg tak pandai tulis jurnal....failed!! so phm2 laa nape aku dok postponed2..... gamba pon aku malas nak tangkap, ader certain aku tangkap..tapi malas nak upload. muke aku pon tarak dalam satu hapak gamba pon, camne nak membuktikan kewujudan aku kat situ? isk!~ =(




.

No comments: